Wegwerkzaamheden zijn heel belangrijk om de verkeerssituaties aan de moderne tijd aan te passen. Maar de omleidingsroutes die ter plaatse worden neergelegd zijn een gevaar voor de gebruikers. Ik zie regelmatig als ik al weggebruiker door een willekeurige stad geconfronteerd wordt met een omleidingsroute dat deze zinloos de verkeerde kant op wijst. Fietsers worden een drukke stoep opgestuurd, voetgangers lopen opeens tussen auto's of een vervolgbord voor de omleidingsroute is niet geplaatst waardoor (brom)fietsers zelf moeten bedenken hoe ze op de plaats van bestemming gaan komen. Onbegrijpelijk en met een beetje aandacht voor alle weggebruikers ook zeer onnodig.
Voor het bord "fietsers en voetgangers overstekken" raakt kant nog wal. Dit bord kom ik regelmatig tegen bij situaties waar de stoep en of fietspad zijn geblokkeerd door werkzaamheden. En het is logisch dat het langzaamaan verkeer er dan moet worden omgeleid. Maar dat er vanuit de desbetreffende persoon die deze omleiding wordt verwacht dat de voetganger wel even oversteekt, dan 20 meter over de stoep loopt en dan weer oversteekt heeft zijn vak niet begrepen. Om maar te zwijgen over de fietsers die moeten overstekken. En dan? Tegen het verkeer in rijden van zowel fietsers en auto's? Dat zou de gemeente waar deze omleidingen worden neergelegd toch niet goed keuren? En daarbij zijn fietsers sowieso niet te sturen met alleen maar een simpel bord met daarop een pijl de verkeerde kant op. Die moet je begeleiden in de juiste richting.
Voor het bord "fietsers en voetgangers overstekken" raakt kant nog wal. Dit bord kom ik regelmatig tegen bij situaties waar de stoep en of fietspad zijn geblokkeerd door werkzaamheden. En het is logisch dat het langzaamaan verkeer er dan moet worden omgeleid. Maar dat er vanuit de desbetreffende persoon die deze omleiding wordt verwacht dat de voetganger wel even oversteekt, dan 20 meter over de stoep loopt en dan weer oversteekt heeft zijn vak niet begrepen. Om maar te zwijgen over de fietsers die moeten overstekken. En dan? Tegen het verkeer in rijden van zowel fietsers en auto's? Dat zou de gemeente waar deze omleidingen worden neergelegd toch niet goed keuren? En daarbij zijn fietsers sowieso niet te sturen met alleen maar een simpel bord met daarop een pijl de verkeerde kant op. Die moet je begeleiden in de juiste richting.
Tijdens mijn studie had ik nooit gedacht dat ik ooit een planningsexpert in de railsector zou worden. Maar daar ligt toch echt de basis van mijn huidige kunde. Want de expert die ik nu ben had ik nooit kunnen zijn zonder de ervaring die ik heb opgedaan op en tijdens mijn studie Human Logistics. Het is de combinatie van theorie en praktijk die ik kan samenbrengen in de planningen die ik maak. Dat maakt mij een expert in de dienstregeling, personeels- en materieelplanning van treinen.
Vanuit de lokale planning van de NS voor Amersfoort ben ik doorgegroeid naar all round productieplanner voor NS International. En nu al zelfstandig logistiek professional actief bij ProRail voor onder andere de kwaliteitscontrole van de "uitgaande dag".
Vanuit de lokale planning van de NS voor Amersfoort ben ik doorgegroeid naar all round productieplanner voor NS International. En nu al zelfstandig logistiek professional actief bij ProRail voor onder andere de kwaliteitscontrole van de "uitgaande dag".